Coronavirus: Veelgestelde vragen

  • Sinds de Coronacrisis stappen steeds meer mensen op de fiets. Hierdoor is het bij ons drukker dan normaal en duurt het mogelijk wat langer dan normaal voordat je fiets klaar is. We hopen op je begrip.

  • Door de enorme run op fietsen raken bepaalde populaire modellen uitverkocht en lopen levertijden soms op. Veel fabrieken draaien op een laag pitje omdat onderdelen en frames niet aangeleverd worden.

  • Onderdelen en accesoires hebben soms vertraging door drukte bij DHL. Reken op 3-4 dagen, dan valt het vaak mee.

  • Door de grote drukte zijn onze telefonische openingstijden tijdelijk aangepast. Dinsdag t/m vrijdag zijn we telefonisch bereikbaar van 11:00 tot 15:00 en op zaterdag van 8:30 tot 12:00. Uiteraard kan je ons ook altijd bereiken via [email protected]. We hopen op je begrip.

Bij Fietsenstunt blijven we het nieuws rondom het Coronavirus (COVID-19) uiteraard op de voet volgen . In deze onzekere tijden willen we jou, als gewaardeerde klant, graag op de hoogte houden van hoe Fietsenstunt omgaat met de situatie in Nederland.

Onze bewondering gaat uit naar iedereen die in deze omstandigheden voor elkaar zorgt. Of dat nu thuis is of op het werk. Samen maken we het verschil. Om die reden gaat het welzijn van onze collega’s en klanten voor alles. We nemen daarom continu alle voorzorgsmaatregelen in acht. Dat betekent dat de richtlijnen van de overheid en het RIVM binnen Fietsenstunt worden nageleefd.

Tegelijkertijd kun je online gewoon bij Fietsenstunt bestellen. Onze eigen bezorgers en van onze logistieke partners Thijse Koeriersdiensten en DHL, zorgen ervoor dat je bestelling netjes thuis afgeleverd wordt zoals je dat van Fietsenstunt gewend bent. Wel zorgen we dat daarbij mogelijk menselijk contact vermeden wordt en we houden 1.5 meter afstand.

Uiteraard worden onze winkels dagelijks schoongemaakt, we besteden extra aandacht aan deurklinken, pinautomaten en gemeenschappelijke ruimtes. We vragen om 1,5 meter afstand te houden en dus niet te dicht bij elkaar te staan. In onze Experience Store van 2500m2 is hier genoeg ruimte voor. We begroeten je normaal gesproken met een hand, maar we laten het voor nu bij een grote glimlach.

Met het mooie weer voor de deur wil iedereen natuurlijk graag de fiets pakken om te genieten van de buitenlucht. Daarom hopen we je hiermee zoveel mogelijk van dienst te zijn. En uiteraard houden we je op de hoogte van eventuele veranderingen.

Met vriendelijk groet,

Team Fietsenstunt.nl

Hoe wordt mijn fiets geleverd?

Alle fietsen worden volledig rijklaar geleverd. Dit betekent dat onze vakmensen de fiets volledig afmonteren en controleren. Zo ben je er zeker van dat je zorgeloos plezier hebt van je nieuwe fiets! Eventuele bijbestelde accessoires worden gratis op je fiets gemonteerd, zodat je direct kunt fietsen.

Kan ik mijn fiets laten bezorgen of afhalen?

Tijdens het afrekenen kan je er voor kiezen om je nieuwe fiets aan huis te laten bezorgen.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om je fiets, zonder bijkomende kosten, af te halen in één van onze winkels of bij één van onze afhaalpunten.

Hoe is de garantie geregeld?

Bij Fietsenstunt krijg je altijd de volledige fabrieksgarantie. Dit houdt in dat je op alle fietsen minimaal twee jaar garantie krijgt. Wanneer je aanspraak wilt maken op de garantie, neem dan altijd even contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Na aankoop van je nieuwe fiets kun je deze in ongebruikte staat en in de originele verpakking tot 100 dagen na aankoop kosteloos retourneren. Voor overige producten geldt de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Heb je het product wel gebruikt of is de verpakking stuk, neem dan altijd even contact op met onze klantenservice.

Kan ik bij jullie terecht voor het onderhoud van mijn fiets?

Voor onderhoud van je nieuwe fiets kan je altijd terecht bij één van onze winkels. In Hoorn, Wervershoof en Wieringerwerf staan wij 6 dagen per week voor je klaar! Ook is het mogelijk om te kiezen voor service aan huis. Onze service monteurs komen dan met de mobiele werkplaats voor fietsreparatie en onderhoud naar je toe.

Kan ik mijn fiets ook via mijn werkgever of fietsplan betalen?

Geen probleem! Geef dan bij stap 4 op de bestelpagina in het opmerkingenveld aan dat je de fiets graag via een fietsplan wilt betalen. Geef hierbij ook aan om welk fietsplan het gaat, dan maken wij dit netjes voor je in orde. Wanneer je werkgever gebruik maakt van een intermediair (FiscFree of BFN) houd er dan wel rekening mee dat er eventuele commissiekosten in rekening worden gebracht. Deze komen dan bovenop het totaalbedrag van je bestelling.